Τι είναι το SEO
Αν διαβάζετε αυτό το άρθρο, είναι πιθανό να έχετε ήδη ιστοσελίδα και σας απασχολεί η απόδοση της στα αποτελέσματα της αναζήτησης στις μηχανές αναζήτησης (Google, Bing κλπ). Τα καλά νέα είναι ότι δεν είστε οι μόνοι που έχετε αυτό τον προβληματισμό. Τα κακά νέα είναι ότι ο ανταγωνισμός είναι τόσο μεγάλος που η επιτυχία σας απαιτεί μια σημαντική και αποδοτική προσπάθεια και φυσικά στρατηγική και καθορισμό στόχων.
Πολλές φορές ακούσαμε ως δεδομένο ότι μια ιστοσελίδα θα εμφανιστεί στην κορυφή των αναζητήσεων της Google. Αυτό μπορεί να συμβεί αλλά υπάρχουν πάρα πολλές προϋποθέσεις. Η βασική προϋπόθεση είναι η ιστοσελίδα σας να είναι βελτιστοποιημένη. Σε αυτό το σημείο συναντάμε για πρώτη φορά τον όρο Βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης ή S.E.O. (Search Engine Optimisation).
Από τη στιγμή που η σελίδα θα βελτιστοποιείται ο μηχανισμός της Google (αλγόριθμος) θα σας δώσει χρήσιμους πόντους για να κερδίσετε τον ανταγωνισμό.
Σαν μια σύνοψη θα μπορούσαμε να πούμε ότι το SEO μιας ιστοσελίδας αποτελεί μια σειρά τεχνικών που εφαρμόζουν οι εμπλεκόμενοι (designers, developers, content writters και SEO Experts) με σκοπό τη βελτίωση της ορατότητας μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Με τις ενέργειες βελτιστοποίησης αυξάνουμε τις πιθανότητές εμφάνισης της ιστοσελίδας ψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Φυσικά δεν είναι δεδομένη η εμφάνιση της σελίδας στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων, για οποιοδήποτε όρο ή φράση αναζήτησης, οποιαδήποτε στιγμή, από οποιοδήποτε μέρος.
Η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας είναι μια προσπάθεια που δεν σταματάει ποτέ. Όσο η δική μας σελίδα ανεβαίνει στα αποτελέσματα, ο ανταγωνισμός δεν παραμένει στάσιμο. Άρα κρατάμε τη φράση: SEO is not a sprint, it’s a marathon (δεν είναι σπριντ, είναι μαραθώνιος).
Εν αρχή είναι οι λέξεις κλειδιά
Οι λέξεις κλειδιά, πολύ γνωστός όρος πλέον, αποτελούν το θεμέλιο λίθο του SEO. Μια σωστή τακτική αναζήτησης λέξεων αφορά την τοποθέτηση των σωστών λέξεων μέσα στο περιεχόμενο μας. Λέγονται σωστές λέξεις εννοούμε τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσουμε οι υποψήφιοι πελάτες σας για να σας αναζητήσουν. Αν όλοι οι πελάτες σας χρησιμοποιούσαν πάντα τον ίδιο όρο για να σας αναζητήσουν τα πράγματα θα ήταν ευκολότερα. Για παράδειγμα αν έχετε ένα κατάστημα που πουλάει έπιπλά στην Πάτρα και οι υποψήφιοι πελάτες έγραφαν στην αναζήτηση “Έπιπλα στην Πάτρα” τότε θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο σας για αυτό τον όρο. Σίγουρα έχετε κάνει ένα μικρό βήμα προς την επιτυχία.
Δοκιμάστε να αναζητήσετε μέσω της Google τον όρο “Έπιπλα στην Πάτρα”.
Θα παρατηρήσετε ότι η μηχανή αναζήτησης θα εμφανίσει 830.000 αποτελέσματα και επίσης έναν αριθμό εναλλακτικών αναζητήσεων που προέρχεται από αναζητήσεις των χρηστών (Stock επιπλα πατρα, Οικονομικα επιπλα πατρα. Φοιτητικα επιπλα πατρα, Vintage επιπλα πατρα, Επιπλα πατρα βιομηχανικη, Χειροποιητα επιπλα πατρα και κάποια ακόμα).
Καταλαβαίνετε ότι το ιδανικό θα ήταν να μαντέψουμε τι αναζητά ο υποψήφιος πελάτης μας. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γνωρίζουμε αρχικά ποιος είναι ο υποψήφιος πελάτης μας.
Η άποψη μας είναι ότι η στοχοθέτηση σας θα πρέπει να είναι συγκεκριμένη σε κάποια ξεχωριστή ανάγκη της αγοράς (π.χ Vintage επιπλα πατρα) άρα δεν αναζητάτε τους πελάτες που ψάχνουν για έπιπλα (ο ανταγωνισμός σε αυτή την περίπτωση είναι εξωπραγματικός – 5.120.000 αποτελέσματα). Με το παραπάνω παράδειγμα αναζητάτε έπιπλα στην Πάτρα και μάλιστα Vintage (αν το κατάστημα σας πουλάει vintage έπιπλα στην Πάτρα).
Άρα σε όρους marketing, αναζητάτε μια εξειδικευμένη αγορά (market niche).
Αφού έχουμε καταλάβει ποιος είναι ο πελάτης μας και τι μπορούμε να προσφέρουμε εμείς ως επιχείρηση, είναι εφικτή η βελτιστοποίηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας ας γύρω από τις λέξεις κλειδιά. Βεβαιωθείτε ότι τα λέξεις κλειδιά ενσωματώνονται με φυσικό τρόπο και πυκνότητα στο περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένων των επικεφαλίδων, των υπο-επικεφαλίδων και του κειμένου.
Δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας
Ξεκινάμε με τη φράση ενός εκ των titans της πληροφορικής τον Bill Gates, ιδρυτή και πρώην πρόεδρο της Microsoft: “Content is the King”.
Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν προτεραιότητα σε περιεχόμενο που προσφέρει αξία. Φροντίστε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που όχι μόνο περιέχει λέξεις κλειδιά αλλά παρέχει επίσης αξία στους χρήστες. Δημιουργήστε πρωτότυπο κείμενο (όχι αντίγραφα από άλλες ιστοσελίδες), ποιοτικά και χρήσιμα για τους επισκέπτες σας. Προσελκύστε το κοινό σας με ενημερωτικά άρθρα, ελκυστικά οπτικά στοιχεία και καλά δομημένες πληροφορίες. Το πλουσιότερο περιεχόμενο συνήθως αποδίδει καλύτερα, άρα φροντίστε να ενημερώνετε συχνά το περιεχόμενο σας.
Βελτιστοποίηση επι μέρους σελίδων
Η βελτιστοποίηση εντός της κάθε σελίδας (ή των βασικών σελίδων – ειδικά της αρχικής) του website σας περιλαμβάνει διάφορα στοιχεία που μπορείτε να ελέγξετε:
- Ετικέτα τίτλου: Δημιουργήστε μια σύντομη και ελκυστική ετικέτα τίτλου που περιλαμβάνει την κύρια λέξη κλειδί. Είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι χρήστες στα αποτελέσματα αναζήτησης (ο τίτλος εμφανίζεται στα αποτελέσματα της Google).
- Περιγραφή Meta: Γράψτε μια σύντομη περιγραφή meta που περιλαμβάνει μια ακριβή περίληψη του περιεχομένου σας και ενθαρρύνει τα κλικ (η περιγραφή εμφανίζεται στα αποτελέσματα της Google κάτω από τον τίτλο).
- Επικεφαλίδες (H1, H2, H3 κ.λπ.): Χρησιμοποιήστε επικεφαλίδες για να οργανώσετε το περιεχόμενο σας και να δείξετε τη δομή του τόσο στους χρήστες όσο και στις μηχανές αναζήτησης.
- Δομή URL: Κρατήστε τις διευθύνσεις URL σύντομες, περιγραφικές και περιλαμβάνετε σχετικές λέξεις κλειδιά.
- Εσωτερικοί σύνδεσμοι (Internal links): Δημιουργήστε συνδέσμους προς τις σελίδες του website σας για να βελτιώσετε την πλοήγηση.
Βελτιστοποίηση Εικόνων
Οι εικόνες παίζουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών. Βελτιστοποιήστε τις εικόνες σας συμπιέζοντάς τες για να μειώσετε το χρόνο φόρτωσης. Χρησιμοποιήστε περιγραφικά ονόματα αρχείων και εναλλακτικό κείμενο για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο των εικόνων.
Σχεδιασμός φιλικός προς τα κινητά
Με την πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου να περιηγούνται σε κινητές συσκευές, η δημιουργία φιλική προς τις φορητές συσκευές είναι απαραίτητη. Βεβαιωθείτε ότι οι ιστοσελίδες σας προσαρμόζονται αυτόματα σε διάφορα μεγέθη οθονών.
Ταχύτητα σελίδας και επίδοση
Η ταχύτητα της σελίδας είναι ένας κρίσιμος παράγοντας όχι μόνο για την εμπειρία των χρηστών αλλά και για την SEO. Συμπιέστε τις εικόνες, χρησιμοποιήστε την προσωρινή αποθήκευση προγράμματος περιήγησης (caching) και ελαχιστοποιήστε το χρόνο απόκρισης του διακομιστή για να βελτιώσετε το χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σας.
Το γραφείο μας παρέχει εξαιρετικές προτάσεις φιλοξενίας ιστοσελίδων
Δείτε στο σύνδεσμο: https://redesign.focusonweb.gr/shared-web-hosting/
Τεχνικό SEO
Άλλα τεχνικά στοιχεία που πρέπει να βελτιστοποιηθούν και μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την ορατότητα της ιστοσελίδας σας, είναι:
- Δημιουργία XML Sitemap: Δημιουργήστε και υποβάλετε μια XML sitemap για να βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να αναζητήσουν και να ευρετηριάσουν τις σελίδες σας αποτελεσματικά.
- Δημιουργία αρχείου robots.txt: Χρησιμοποιήστε το αρχείο robots.txt για να καθοδηγήσετε τους ρομπότ των μηχανών αναζήτησης για το ποια τμήματα του website ή του eshop σας να αναζητήσουν και ποια να αποφύγουν.
- Schema Markup: Εφαρμόστε το schema markup για να παρέχετε στις μηχανές αναζήτησης πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με το περιεχόμενο σας, που μπορεί να οδηγήσει σε πλούσια αποτελέσματα αναζήτησης.
- Βελτιστοποίηση λαθών: Έρευνα σχετικά με το ποσοστό αναπήδησης (bouncing), ο χρόνος παραμονής στη σελίδα και γενικότερα οτιδήποτε μπορεί να θεωρηθεί ως ένδειξη της ποιότητας μιας ιστοσελίδας. Επικεντρωθείτε στην παροχή μιας άψογης και συμμετοχικής εμπειρίας στους επισκέπτες σας.
Παρακολούθηση και Ανάλυση
Παρακολουθήστε τακτικά την απόδοση των ιστοσελίδων σας χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Google Analytics και το Google Search Console. Αναλύστε σημαντικά metrics, όπως την οργανική κίνηση, τις κατατάξεις λέξεων κλειδιών.
Η στρατηγική σας θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τα αποτελέσματα των προσπαθειών μας.
Συμπέρασμα
Η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας είναι μια δυναμική διαδικασία που απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό, τεχνικές γνώσεις και αφοσίωση στη δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας.
Εφαρμόζοντας, αρχικά, τις στρατηγικές που παρουσιάστηκαν στο άρθρο, θα είστε σε καλό δρόμο για να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα και υψηλότερη οργανική θέση στις μηχανές αναζήτησης. Αργά ή γρήγορα θα πρέπει να εμπλακείτε, αν δεν το κάνετε ήδη, με τα social media, με αναζήτηση backlinks, ανάλυση ανταγωνισμού και πολλά άλλα. Καλή επιτυχία!