Τύποι διαφήμισης της Google
Τα Google Ads είναι η διαφημιστική πλατφόρμα της Google που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργούν διαφημίσεις και να τις προβάλλουν σε διάφορες πλατφόρμες της Google, όπως η Αναζήτηση Google, το YouTube, το Google Display Network, το Google Maps, και το Google Play. Οι διαφημιζόμενοι μπορούν να στοχεύσουν συγκεκριμένα κοινά, με βάση λέξεις-κλειδιά, δημογραφικά στοιχεία, τοποθεσίες, συσκευές, ενδιαφέροντα και συμπεριφορά.
Η χρέωση γίνεται συνήθως μέσω του μοντέλου pay-per-click (PPC), όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμιση, αλλά υπάρχουν και άλλες επιλογές χρέωσης, όπως το κόστος ανά εμφάνιση (CPM) ή το κόστος ανά ενέργεια (CPA).
Στη συνέχεια παραθέτουμε τους τύπους διαφήμισης που μας παρέχει η Google
Search ads
Τα Google Search Ads είναι διαφημίσεις που εμφανίζονται στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google όταν οι χρήστες πραγματοποιούν αναζητήσεις με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται πάνω ή κάτω από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης και μοιάζουν με τα κανονικά αποτελέσματα, αλλά φέρουν την ένδειξη “Ad” ή “Διαφήμιση.”
Οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν μόνο όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή τους (pay-per-click – PPC), και οι διαφημίσεις εμφανίζονται βάσει δημοπρασίας, όπου οι διαφημιζόμενοι “χτυπούν” για την εμφάνιση των διαφημίσεών τους για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Οι διαφημίσεις αυτές περιλαμβάνουν συνήθως έναν τίτλο, μια διεύθυνση URL, και μια περιγραφή, και μπορούν να περιλαμβάνουν επεκτάσεις, όπως τηλέφωνα, τοποθεσίες, κριτικές, και άλλα.
Τα Search Ads είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά για την προσέλκυση στοχευμένων χρηστών που αναζητούν ήδη προϊόντα ή υπηρεσίες σχετικές με αυτά που προσφέρει ο διαφημιζόμενος. Είναι ιδανικά για την αύξηση της επισκεψιμότητας σε έναν ιστότοπο και την ενίσχυση των μετατροπών (conversions), όπως πωλήσεις, εγγραφές ή αιτήσεις προσφορών.
Display ads
Τα Google Display Ads είναι διαφημίσεις που εμφανίζονται σε ιστοσελίδες, εφαρμογές και βίντεο που ανήκουν στο Google Display Network, το οποίο περιλαμβάνει εκατομμύρια ιστότοπους και πλατφόρμες σε όλο τον κόσμο. Αυτές οι διαφημίσεις μπορούν να περιλαμβάνουν εικόνες, κείμενο, βίντεο ή κινούμενα γραφικά και εμφανίζονται σε διάφορα μεγέθη και διατάξεις ανάλογα με το περιεχόμενο της σελίδας και τη συσκευή του χρήστη.
Οι Display Ads είναι σχεδιασμένες για να αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα μιας μάρκας, να προσελκύουν νέα κοινά και να επαναπροσεγγίζουν χρήστες που έχουν ήδη επισκεφτεί έναν ιστότοπο μέσω remarketing. Οι διαφημιζόμενοι μπορούν να στοχεύσουν συγκεκριμένα κοινά βάσει δημογραφικών στοιχείων, ενδιαφερόντων, ή συμπεριφοράς, καθώς και να επιλέξουν συγκεκριμένους ιστότοπους ή κατηγορίες περιεχομένου όπου θέλουν να εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους.
Τα Display Ads είναι ιδανικά για την προώθηση νέων προϊόντων ή προσφορών, την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών, και τη διατήρηση της παρουσίας μιας μάρκας μπροστά σε δυνητικούς πελάτες κατά τη διάρκεια του “customer journey.”
Shopping ads
Τα Google Shopping Ads είναι διαφημίσεις που επιτρέπουν στους εμπόρους να προβάλλουν τα προϊόντα τους απευθείας στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google. Αυτές οι διαφημίσεις περιλαμβάνουν μια εικόνα του προϊόντος, τον τίτλο, την τιμή, το όνομα του καταστήματος και άλλες σχετικές πληροφορίες. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές κειμενικές διαφημίσεις, τα Shopping Ads εμφανίζονται με οπτικό τρόπο και βοηθούν τους χρήστες να δουν αμέσως τα προϊόντα που αναζητούν.
Η προβολή των διαφημίσεων βασίζεται στα δεδομένα προϊόντων που υποβάλλει ο έμπορος μέσω του Google Merchant Center, το οποίο συνδέεται με την καμπάνια Google Ads. Οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται όταν κάποιος αναζητά προϊόντα που σχετίζονται με τα στοιχεία που έχουν καταχωρηθεί στο Merchant Center, βελτιώνοντας την πιθανότητα αγοράς, καθώς οι χρήστες βλέπουν ακριβώς τι θα αγοράσουν.
Τα Shopping Ads είναι πολύ αποδοτικά για ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς συνδυάζουν την οπτική προβολή προϊόντων με στοχευμένη διαφήμιση, οδηγώντας έτσι σε υψηλότερο conversion rate.
Video ads
Τα Google Video Ads είναι διαφημίσεις που προβάλλονται κυρίως στο YouTube και σε άλλα συνεργαζόμενα δίκτυα της Google, τα οποία περιλαμβάνουν εφαρμογές και ιστότοπους που φιλοξενούν βίντεο. Αυτές οι διαφημίσεις μπορούν να έχουν διάφορες μορφές, όπως TrueView (skippable), non-skippable (μη παραλείψιμες), bumper ads (σύντομες μη παραλείψιμες διαφημίσεις), και διαφημίσεις in-stream ή in-display.
Οι διαφημίσεις βίντεο της Google είναι σχεδιασμένες για να προσελκύουν την προσοχή των χρηστών και να ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα μιας μάρκας, την αλληλεπίδραση και τις μετατροπές (conversions). Μπορούν να στοχεύσουν συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα ή συμπεριφορές, και έτσι να φτάσουν το κατάλληλο κοινό τη σωστή στιγμή.
Αυτού του είδους οι διαφημίσεις είναι αποτελεσματικές για τη δημιουργία ισχυρών συναισθηματικών συνδέσεων με το κοινό, αφού οπτικοακουστικό περιεχόμενο έχει μεγάλη δύναμη να επηρεάσει και να εμπνεύσει.
App ads
Τα Google App Ads είναι διαφημίσεις σχεδιασμένες για την προώθηση εφαρμογών (apps) σε πλατφόρμες της Google, όπως το Google Search, το Google Play, το YouTube και το δίκτυο εμφάνισης της Google (Google Display Network). Αυτές οι διαφημίσεις βοηθούν τους developers και τους marketers να προσελκύσουν νέους χρήστες, να αυξήσουν τις εγκαταστάσεις των εφαρμογών τους και να ενισχύσουν τη δέσμευση των χρηστών.
Οι καμπάνιες για τις App Ads είναι αυτόματες, καθώς η Google χρησιμοποιεί μηχανισμούς machine learning για να βελτιστοποιήσει τις διαφημίσεις, καθορίζοντας πού και πώς θα εμφανιστούν με βάση τις εισροές που δίνει ο διαφημιζόμενος (όπως το κείμενο, τις εικόνες, το βίντεο κλπ.). Οι διαφημίσεις μπορούν να στοχεύσουν συγκεκριμένα κοινά, όπως χρήστες με παρόμοια ενδιαφέροντα ή προηγούμενοι χρήστες εφαρμογών.
Τα App Ads είναι ιδανικά για προώθηση εφαρμογών σε μεγάλη κλίμακα, καθώς διευκολύνουν την αύξηση εγκαταστάσεων και την επανεμπλοκή χρηστών με ήδη εγκατεστημένες εφαρμογές.
Discovery ads
Τα Google Discovery Ads είναι διαφημίσεις που εμφανίζονται σε διάφορα σημεία εντός του οικοσυστήματος της Google, όπως στην αρχική σελίδα του YouTube, στις καρτέλες “Promotions” και “Social” του Gmail, καθώς και στο Google Discover. Αυτές οι διαφημίσεις είναι σχεδιασμένες για να προσεγγίζουν τους χρήστες όταν είναι πιο πιθανό να ανακαλύψουν κάτι νέο και να εξερευνήσουν περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.
Οι Discovery Ads εμφανίζονται ως οπτικά ελκυστικά, native-style διαφημίσεις που περιλαμβάνουν εικόνες ή βίντεο, συνοδευόμενα από έναν τίτλο και μια περιγραφή. Είναι ιδανικές για να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα μιας μάρκας, να προσελκύσουν νέο κοινό και να αυξήσουν τις μετατροπές (conversions) μέσω περιεχομένου που προκαλεί ενδιαφέρον και αλληλεπίδραση.
Χάρη στην ισχυρή στόχευση που παρέχει η Google, αυτές οι διαφημίσεις προβάλλονται σε κοινά που έχουν υψηλή πρόθεση αλληλεπίδρασης και που ήδη δείχνουν ενδιαφέρον για το είδος του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προωθείται.
Local Services Ads
Τα Google Local Services Ads είναι διαφημίσεις που προορίζονται για τοπικές επιχειρήσεις και υπηρεσίες, όπως υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι, τεχνικοί HVAC, κ.λπ. Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google όταν οι χρήστες αναζητούν συγκεκριμένες υπηρεσίες στην περιοχή τους. Οι διαφημίσεις περιλαμβάνουν βασικές πληροφορίες, όπως το όνομα της επιχείρησης, την κριτική βαθμολογία, το τηλέφωνο και μια ένδειξη “Google Guaranteed” ή “Google Screened” για πρόσθετη αξιοπιστία.
Οι Local Services Ads διαφέρουν από τις παραδοσιακές διαφημίσεις Google Ads, καθώς οι επιχειρήσεις πληρώνουν μόνο όταν οι χρήστες επικοινωνούν απευθείας μαζί τους μέσω της διαφήμισης (pay-per-lead) και όχι απλώς για τα κλικ. Επιπλέον, οι χρήστες μπορούν να φιλτράρουν τα αποτελέσματα βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως το ωράριο λειτουργίας ή οι αξιολογήσεις.
Αυτές οι διαφημίσεις είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές για τοπικές επιχειρήσεις, καθώς στοχεύουν άμεσα άτομα που αναζητούν υπηρεσίες στην περιοχή τους και έχουν υψηλή πρόθεση να πραγματοποιήσουν μια αγορά ή να κλείσουν μια υπηρεσία.
Performance Max ads
Τα Performance Max Ads της Google είναι μια νέα, αυτοματοποιημένη μορφή καμπάνιας που επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να προβάλλουν διαφημίσεις σε όλα τα κανάλια της Google από μία και μόνο καμπάνια. Αυτό περιλαμβάνει το Δίκτυο Αναζήτησης, το YouTube, το Gmail, το Google Display Network, το Discover, και άλλες πλατφόρμες. Οι καμπάνιες Performance Max χρησιμοποιούν μηχανική μάθηση για να βελτιστοποιήσουν τις διαφημίσεις και να μεγιστοποιήσουν την απόδοση, επιτυγχάνοντας τους συγκεκριμένους στόχους του διαφημιζόμενου, όπως τις πωλήσεις, τα leads ή την επισκεψιμότητα.
Ο διαφημιζόμενος παρέχει διάφορα στοιχεία, όπως τίτλους, περιγραφές, εικόνες, και βίντεο, και η Google δημιουργεί και προβάλλει αυτόματα τις διαφημίσεις στις πιο κατάλληλες πλατφόρμες και για το σωστό κοινό. Οι Performance Max καμπάνιες είναι ιδιαίτερα αποδοτικές για διαφημιζόμενους που θέλουν να βελτιώσουν την απόδοση των διαφημίσεών τους και να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό, χρησιμοποιώντας πλήρως την αυτοματοποίηση και τη στόχευση της Google.
Αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να επιτύχουν καλύτερα αποτελέσματα με λιγότερη χειροκίνητη διαχείριση, αφού η πλατφόρμα βελτιστοποιεί συνεχώς την απόδοση με βάση τα δεδομένα και τους στόχους της καμπάνιας.
Smart ads
Τα Google Smart Ads είναι μια αυτοματοποιημένη μορφή διαφημιστικών καμπανιών που απευθύνονται κυρίως σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που επιθυμούν να απλοποιήσουν τη διαδικασία διαφήμισης. Οι Smart Ads περιλαμβάνουν τύπους καμπανιών όπως οι Smart Search Ads, Smart Display Ads, και Smart Shopping Ads.
Με τις Smart Ads, η Google αναλαμβάνει την πλειονότητα της διαδικασίας διαχείρισης και βελτιστοποίησης των διαφημίσεων, κάνοντας χρήση μηχανικής μάθησης για να καθορίσει πού, πότε και σε ποιο κοινό θα εμφανιστούν οι διαφημίσεις. Οι διαφημιζόμενοι χρειάζεται μόνο να παρέχουν μερικά βασικά στοιχεία, όπως ο προϋπολογισμός, οι στόχοι και ορισμένα δημιουργικά στοιχεία (π.χ. κείμενο, εικόνες).
Οι Smart Ads είναι ιδανικές για επιχειρήσεις που δεν έχουν τον χρόνο ή τους πόρους για να διαχειρίζονται σύνθετες διαφημιστικές καμπάνιες, αλλά θέλουν να επωφεληθούν από την πλατφόρμα της Google για να προσεγγίσουν νέους πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Η Google αναλαμβάνει τη βελτιστοποίηση των προσφορών, τη στόχευση του κοινού και την τοποθέτηση των διαφημίσεων, με στόχο τη μέγιστη απόδοση βάσει των δεδομένων που συλλέγει.
Τα Google Ads δίνουν τη δυνατότητα στους διαφημιζόμενους να προσεγγίσουν το κατάλληλο κοινό τη σωστή στιγμή και είναι ιδανικά για την αύξηση της επισκεψιμότητας, των πωλήσεων, ή την αναγνωρισιμότητα ενός brand.